Meer weten
Retourneren
- Het kan voorkomen dat het product niet is wat je ervan verwacht had of dat het product niet is wat je nodig dacht te hebben. In dat geval kan het geretourneerd worden. Hieronder staat alle informatie die je moet weten over retourneren.
Retourvoorwaarden
Om het volledige bedrag terug te krijgen, is het belangrijk dat het product nog in nieuwstaat is. Dit houdt in dat het product nog als nieuw verkocht kan worden aan iemand anders. Onderstaand belangrijke dingen om rekening mee te houden:
- De doos openen en hierbij tape los snijden of plastic bandjes verwijderen om het product goed te bekijken mag uiteraard. Het losscheuren van plastic verpakkingen of het knippen in de verpakking mag niet.
- Een zwembad/spa uitpakken en bekijken mag. Deze in gebruik nemen mag niet. Hieronder valt het uitleggen/opzetten op de grond om te kijken of het past, het vullen met water, opblazen van het artikel en het in elkaar zetten van de pompen.
- Een warmtepomp, zandfilterpomp en stofzuiger mogen worden uitgepakt. Het activeren van het product mag niet.
- Alle producten mogen niet met water in aanraking zijn geweest.
- De springmat van een trampoline uitleggen om op te meten mag. De trampoline (zonder veiligheidsnet) opbouwen en uitproberen mag niet.
Wil je een product retourneren? Dan kunt u een mail sturen naar retouren@dezomerspecialist.nl. Vermeld daarbij onderstaande gegevens:
- Ordernummer van jouw bestelling
- Welk(e) product(en) je wilt retourneren
- foto's van de verpakking van het product wat je wilt retourneren
Na ontvangst van de mail, sturen we je de benodigde retourlabels op of nemen we contact op om een ophaalmoment in te plannen.
Veelgestelde vragen
Wanneer wij het door jou geretourneerde product hebben ontvangen, kijken wij of deze aan alle retourvoorwaarden voldoet. Is dit niet het geval, dan nemen wij contact met jou op om een passende oplossing te bieden. Wanneer dit wel het geval is, ontvang je van ons een bevestigingsmail dat wij het product in goede staat hebben ontvangen. Binnen 5 dagen na ontvangst van deze mail wordt het bedrag, min de retourkosten, op jouw rekening teruggestort. Dit is altijd via de betaalmethode en de rekening waarmee de bestelling is betaald.
PostNL: Voor het retourneren van een pakket, dat verstuurd kan worden via PostNL, betaal je €6,95.
TransMission: Voor het retourneren van een pallet betaal je €50,-. Vaak wordt er een ophaalmoment gepland. Dit wordt uiteraard altijd samen met jou afgestemd, om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen.
TransMission: Voor het retourneren van een pallet betaal je €50,-. Vaak wordt er een ophaalmoment gepland. Dit wordt uiteraard altijd samen met jou afgestemd, om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen.
In sommige gevallen kan het zijn dat het product geretourneerd moet worden omdat deze bijvoorbeeld moet worden gerepareerd. Ook kan het zijn dat het product omgewisseld wordt voor een nieuw product en dat de oude geretourneerd moet worden. In dit soort gevallen is retourneren uiteraard gratis en zullen wij ervoor zorgen dat het product wordt opgehaald/omgewisseld. Wanneer jouw garantie of reparatie rechtstreeks met de fabrikant wordt geregeld, kan dit anders zijn. Vraag hiernaar bij de desbetreffende fabrikant.
Om het volledige bedrag terug te krijgen, is het belangrijk dat het product nog in nieuwstaat is. Dit houdt in dat het product nog als nieuw verkocht kan worden aan iemand anders.
Onderstaand belangrijke dingen om rekening mee te houden:
Mocht je nou een vraag hebben of iets wel of niet mag, dan kan je dit het beste even aan onze klantenservice vragen.
- De doos openen en hierbij tape los snijden of plastic bandjes verwijderen om het product goed te bekijken mag uiteraard. Het losscheuren van plastic verpakkingen of het knippen in de verpakking mag niet.
- Een zwembad/spa uitpakken en bekijken mag. Deze in gebruik nemen mag niet. Hieronder valt het uitleggen/opzetten op de grond om te kijken of het past, het vullen met water, opblazen van het artikel en het in elkaar zetten van de pompen.
- Een warmtepomp, zandfilterpomp en stofzuiger mogen worden uitgepakt. Het activeren van het product mag niet.
- Alle producten mogen niet met water in aanraking zijn geweest.
- De springmat van een trampoline uitleggen om op te meten mag. De trampoline (zonder veiligheidsnet) opbouwen en uitproberen mag niet.
Mocht je nou een vraag hebben of iets wel of niet mag, dan kan je dit het beste even aan onze klantenservice vragen.
Je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst, zonder opgave van reden, te retourneren. Het product moet ongebruikt en in goede staat naar ons worden geretourneerd. Je hebt na annulering van jouw bestelling nogmaals 14 dagen om het product te retourneren. Je krijgt dan het volledige bestelbedrag exclusief de retourkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jou thuis naar ons zijn voor eigen rekening.
Afhankelijk van het product wat geretourneerd wordt, worden de retourkosten bepaald. Wij vragen je om het retour aan te melden via ons retourformulier. Nadat je het retourformulier hebt ingevuld, krijgt je van ons een e-mail met daarin een bevestiging. In sommige gevallen dient er een ophaalmoment afgesproken te worden. Hiervoor wordt contact met je opgenomen om een ophaalmoment in te plannen.
Afhankelijk van het product wat geretourneerd wordt, worden de retourkosten bepaald. Wij vragen je om het retour aan te melden via ons retourformulier. Nadat je het retourformulier hebt ingevuld, krijgt je van ons een e-mail met daarin een bevestiging. In sommige gevallen dient er een ophaalmoment afgesproken te worden. Hiervoor wordt contact met je opgenomen om een ophaalmoment in te plannen.