
Meer weten
Retourneren & annuleren
Bij De Zomerspecialist willen we dat je helemaal tevreden bent met je aankoop. Mocht je toch besluiten om je bestelling te annuleren of te retourneren, dan helpen we je graag verder. Op deze pagina vind je alle informatie over hoe je eenvoudig je bestelling kunt retourneren of annuleren. Wij streven naar een snelle en zorgeloze afhandeling, zodat jij zonder zorgen van je zomerse artikelen kunt genieten.
Bestelling annuleren of wijzigen
Heb je net het verkeerde besteld of wens je het product toch niet te ontvangen? Dan is het mogelijk om je bestelling te annuleren of te wijzigen. Dit kan alleen als we jouw bestelling nog niet hebben ingepakt in ons magazijn. Het is daarom belangrijk om snel contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan je het beste telefonisch doen.
Is je bestelling al ingepakt of verzonden? Dan kan je het beste de bestelling weigeren wanneer de bezorger bij je aan de deur staat. Dan komt deze automatisch retour naar ons magazijn.
Retourvoorwaarden
Om het volledige bedrag terug te krijgen, is het belangrijk dat het product nog in nieuwstaat is. Dit houdt in dat het product nog als nieuw verkocht kan worden aan iemand anders. Onderstaand belangrijke dingen om rekening mee te houden:
- De doos openen en hierbij tape los snijden of plastic bandjes verwijderen om het product goed te bekijken mag uiteraard. Het losscheuren van plastic verpakkingen of het knippen in de verpakking mag niet.
- Een zwembad/spa uitpakken en bekijken mag. Deze in gebruik nemen mag niet. Hieronder valt het uitleggen/opzetten op de grond om te kijken of het past, het vullen met water, opblazen van het artikel en het in elkaar zetten van de pompen.
- Een warmtepomp, zandfilterpomp en stofzuiger mogen worden uitgepakt. Het activeren van het product mag niet.
- De doos van een opbergbox open maken om de kijken of bijvoorbeeld te kleur goed is mag wel. 1 of meerdere producten uit de doos halen en in elkaar zetten om te kijken of het past mag niet.
In onderstaande gevallen kunnen we het product niet retournemen:
- Wanneer het product in aanraking is geweest met water.
- Wanneer het product in elkaar is gezet.
- Wanneer het product in gebruik is genomen.
- Wanneer het product niet meer in de originele verpakking zit.
Waardevermindering
We willen altijd meedenken met een oplossing wanneer je jouw product wenst te retourneren. Soms kan het voorkomen dat je een product wilt retourneren dat niet meer als nieuw verkocht kan worden. Wanneer een product niet aan de retourvoorwaarden voldoet, kunnen we kijken of we jou een aanbod kunnen doen waardoor we het product alsnog retour kunnen nemen. Dit aanbod zal altijd minimaal 50% zijn van de aankoopprijs. Wanneer je iets wenst te retourneren dat niet aan de retourvoorwaarden voldoet, neem dan contact met ons op.
Retour aanmelden (stappenplan)
Wanneer je iets retour wilt sturen, dien je dit eerst aan te melden. Een retour aanmelden kan door ons een mail te sturen naar info@dezomerspecialist.nl. Vermeld daarbij onderstaande informatie:
- Bestelnummer van jouw bestelling
- Welk(e) product(en) je wilt retourneren
- Foto's van het product en de verpakking wat je wilt retourneren
Nadat we jouw mail hebben ontvangen, zullen we binnen 3 werkdagen contact met je opnemen met een instructie hoe je jouw bestelling kunt retourneren.